Egy szép júniusi vasárnap délelőtt sikerült feleségemet rávenni, hogy egyszer nézzük már meg az Átrium Park Irodaházban az Autómodell börzét. Hmmm, én sejtettem, hogy nem üres kézzel megyünk haza. Sőt, van egy olyan sejtésem, hogy nem is utoljára voltam(tunk) ott.
Számomra a Kánaán volt. Az a tejjel-mézzel folyó fajta. Isten bizony, ha a börze előtti nap mi nyerjük a lottó főnyereményt, legalább kétszer fordultam volna a lakás és a börze közt. Pedig kombim van.
Na de, mivel a börze látogatás fejében (na és mert éreztem, hogy anyagilag támogatva leszek a börzén), előző nap megígértem, hogy vasárnap, ebédre főzök egy nagy adag túró gombócot (állítólag jól csinálom), ez a tény behatárolta a "nyál csorgatás" időtartamát. Ja, az sem elhanyagolható tény, hogy a lottó főnyereménynek a közelébe sem kerültem... J
Szóval a sok csemege közt a választásom egy Hot Wheels - Ferrari F430-ra esett. Nem az Elite, hanem a sima (Foundation talán?) változatra:
Megmondom őszintén, nekem tetszik a modell. Szépen meg csinált autócska.
Persze, nem mondom, "vájt szeműek" (úhh, de hülye jelzős szerkezet...) biztos találnak kivetni valót rajta. Néhányat én is. Például a légbeömlő csatornák rácsai egy tömör műanyag alkatrészbe préselt háló mintával van imitálva. Az orrán, a köténylemezben, az ajtó alatt, hátsó kerék előtt, felül, a hátsó ablaknál és elől-oldalt, az első kerék előtt.
Aztán, az utastér padló sima műanyag. A motor környéke sincs túl bonyolítva. A motor körüli alumínium merevítő keret fekete. A kipufogó rendszer, valami ordítóan csillogóra van krómozva.
Ja, és elfelejtettem! Az utastérben, az ülések színe, számomra valami undorító, rózsaszínes árnyalatúra sikeredett. Fogalmam sincs mi lehet ennek az árnyalatnak a neve. Hús szín talán? Egyszerűen olyan, mint valami olcsó, SZTK protézis (fog, kéz, láb) színe.
A csomagtartó sincs túl csicsázva.
Szóval ezek ösztönöztek arra, hogy néhány kis módosítást eszközöljek a modellen. Ha nem is Elite, de egy Elite közeli állapotot tudjak okozni.
Hát nem mondom, a modell megdolgoztatott! Ez nem csak úgy összepattingatott-csavarozott modell, mint a Bburago-k! Több mint egy napba telett mire rájöttem, hogyan lehet szétszedni és a bátorságot is összegyűjtöttem a szétszereléshez. De azért, ahogy a költő mondta. "-Azért csak mégis a víz az Úr". Bár ebben az esetben a víznek nem volt jelentősége, tehát én voltam az Úr:
1. A karosszéria, néhány motor elemmel.
2. Az alváz a "futóművekkel" és a maradék motor darabokkal.
3. Az utas tér belső.
Ezt a képet az "érdekesség kedvéért tettem be. OK, hogy Kínában készül, lényeg az olcsó munkaerő, az olcsó technológia. De azért bocs. Ez a forrasztópákával elkent műanyag az elfogadott rögzítés technika? Amúgy az ülések, ezen kívül, még be is vannak ragasztva!
Nos, nem is tudtam szétszedni! Sajnos az ülések SZTK protézis színét nem tudtam megváltoztatni. L
Itt is látható, a forrasztópákás, "21 századi" technológia.
Részleteiben:
Az oldalsó légbeömlő "tele" rácsa.
Az ablak mögötti beömlő.
A köténylemez beömlője.
Az alsó, oldalsó beömlő teli rácsát nem fotóztam le külön. Itt már az "upgrade"-elt változat látszik.
Alsó képen az oldalsó (ajtó alatti) panelek belső fele. Ide a rácsot Revell makett ragasztó folyadékkal ragasztottam.
Ugyanis, ezek az alkatrészek műanyagok!
A következő lépésem, az orr kötényből (azt hiszem nem lenne jó megnevezés az, hogy lökhárító) ki kellett "operálni" az oldalsó- és első rács imitációk, közös (fekete) paneljét. Itt még egy pár megjegyzés. Sokat dohogok a HW és főleg az Elite modellek csomagolása miatt. A fotón látható 4 db csavar hely. Ebből a két első, vastagabb, a modell rögzítésére szolgál. Hihetetlen számomra, hogy képesek a technológiai sorrendbe ezt belevenni. Szerintem lenne olcsóbb, egyszerűbb megoldás is. Bár az Elite modellek drótozásához képest, ez még egy viszonylag normális megoldás. A kép másik érdekessége a csomagtartó teknő alján levő hosszanti csík. Ez egy törés nyom! Ugyanis az alvázhoz van ragasztva a teknő alja! Hogy minek, rejtély előttem. A teknő amúgy 3 ponton van "behegesztve" a fém karosszériába. Ettől kezdve hegesztésnek nevezem ezt a műanyag elolvasztós módszert.
A "teli" rácsot szépen kifúrtam kireszeltem és egy kis polírpapíros kezelés után fém ráccsal láttam el. Itt, mivel nagyon szembetűnő, az eredetinek megfelelően, figyeltem a rács 45°-os osztására. Persze, mielőtt a köténylemezbe visszaragasztottam volna, az egészet átfújtam fél-fényes feketével. Ragasztónak az F.BS szilikon ragasztót használtam. A pillanat ragasztó esetleg befolyik a rácsba és festésnél csúnya lesz. Az F.BS nagyon jó kis ragacs, hagy időt az igazgatásra is és elég erős is. Akváriumokhoz is szuper. Ott pedig van vízoszlopnyomás... Már kipróbáltam ott is. J
Nem akartam az oldalsó rács miatt a komplett beszegecselt (mert ezt a technológiát is alkalmazták), behegesztett egységet kiszedni. Gondoltam, ha a rögzítéshez jó, ez a melegen "eltaknyolt" megoldás, a vágáshoz is jó lesz. Egy felmelegített csavarhúzóval vágtam le a fölösleges részt. Persze egy ócskább csavarhúzót áldoztam fel erre... Amúgy erre a szűk, hajlított helyre semmilyen vágó eszközzel nem fértem volna be. Hacsak nem, fűrész lapból eszkábáltam volna valami mini-fűrészt.
Félre tettem őket. Hátha gyártok egyszer egy 1:18 méretű, "újgazdag-köcsögöt". A Ferrari mellé, diaporámába. Ez az alkatrész jó lesz a makett jampec strand papucsának. J
Állítólag valami ilyen járgánya volt ennek a média (és emberi) hulladék Győzikének is. Lehet, hogy őt formázom meg. Ja, majd szarból és szívlapáttal szétcsapom. Bocs... De ennyi örömöm, már hadd legyen. J
A szokásos F.BS technológiával beragasztott rács a baloldalon. Ne feledjük, a képen fejjel lefelé van a karosszéria!
A lenti kép a jobb oldalit ábrázolja.
Meg mondom őszintén, itt nem törődtem a rács osztás beállításával.
A fém rácsból behatárolt mennyiség áll rendelkezésemre. Ha nekiálltam volna illesztgetni, máshova nem jutott volna belőle.
műszerfali légbeömlők környéke alu-dekoros volt, de nekem túl csicsásnak tünt. A műszerfal érintetlen maradt.
Áhh, fúj. Itt is az a rusnya ülésszín...
Persze előtte egy gyors széttekintés a neten. Hát nem sok képanyag van a típus csomagtartójáról. Csomagtartó?! Inkább méretes hitelkártya tok...
Azért találtam képet, amin szőnyegezve van a belseje. Ja és az orr részen van valami betöltőnyílás aminek aluminíum színű a kupakja. Hátrébb, tűzfal felé van valami egység, ami szintén alumíniumnak néz ki. Fogalmam sincs mi lehet az. Sosem volt még Ferrari-m. Majd valami Győzikés "rajongói" oldalon rákérdezek a "művész úrnál".
Szerintem a légkondinak lehet valami kondenzátor egysége.
A végeredmény a képen látható. Már amennyire az alig felnyíló tető engedi a betekintést...
Néhány előző képen már látható volt, hogy a motor körüli alvázmerevítő keret alumínium színű. Nos, eredetileg ez az egység a sima Hot Wheels változaton fekete. Ahogy több Elite verzión is láttam, meg néhány, nagy nehezen fellelt eredeti fotón, ez alumínium színű. Valószínüleg abból is van. Tehát az enyémen is ilyennek kell lennie! Viszonylag könnyen lebontható alkatrészt, még a rácsozás megkezdése előtt lefújtam alu-dekor felni festékkel. Gyors száradás után a helyére is került. Az ordenáréan, rikító fényesre krómozott kipufogó gyűjtő dob is a realisztikusabnak látszik egy alu-festék rétegtől. Itt azért egy kis megjegyzést még közbe szúrnék. Nem kis időt és energiát fordítottam arra, hogy az alvázon levő motorblokkot és környékét is "megtuningoljam". A blokkon levő csöveket alu színűre pingáltam, és a kipufogó rendszer gyűjtőcsöveit is, olyan realisztikus, "erős hőt kapott, enyhén korrodált acél színre" festettem. Mit monjak? Megérte! A látvány elmondhatatlan! És láthatatlan... Összeszerelve, ugyanis lószar nem látszik belőlük! Ennyit a precizkedésről. Lásd a képen:
Akit jobban érdekel, a képekre duplán kattintva, nagyobb méretben is megnézheti.
A front rész légbeömlői.
Ennek és a következő képen levő rácsozatnak azért van egy hátránya!
Igaz, k..va jól néz ki! De viszont közelebről nézve tökéletesen látszik a modell belsőrésze. Nincs időm, energiám, kedvem a belső légcsatornák kialakításához! Tessék tisztes távolból nézni! Köszönöm! J
Ganz egal (német kifejezés, ejtsd: ganc egál. Jelentése: tök ugyan az) így néz ki a másik fele is.
Íme az ablak mögötti oldalsó beömlő. Gondolom ezen keresztül lélegeztetik a motort.
Íme az ablak mögötti oldalsó beömlő. Gondolom ezen keresztül lélegeztetik a motort.
Ami viszont kimaradt! És a miértek! Ezt a képet egy jó indián módjára, tele nyilaztam. Nem csináltam meg a 10(!) darab motortér tető szellőzést. Naná, majd előbb perecbe fonom a szemöldökeim és ha továbbra is unatkozom akkor neki állok. Azt hiszem elég érthető indok. J
A függőleges részen levő rács is maradt az eredeti. Ahhoz, hogy ez hozzáférhető legyen, fém szegecselt részeket kellene megbontani. Ezt viszont nem szerettem volna. Majd egyszer talán.
Az alsó, diffúzorban levő rácshoz azért nem nyúltam, mert mögötte van a csomagoláshoz rögzítő csavar furata. Na ha itt be lehetne látni, az tényleg ronda lenne...
Nos, kérném szépen készen vagyok vele. Nem mondom, hogy az a BBR, vagy Super Elite minőség, de szerintem elég jól megközelítettem az Elite változatot. Mind ezt nem annyira drágán. A modellhez 10500 jó, magyar, folyamatosan romló, értékét vesztő, de minden magyar ember által nagyon kedvelt forintért vettem. A festékek, ragasztók már eddig is a rendelkezésemre álltak. A rács anyagát egy elromlott, kidobásra váró füstérzékelőből szedtem ki. Ez lehet az ő reinkarnációja. Azért az sem semmi a számára, hogy éveken át figyelte egy iroda levegőjét, hogy valami "elvetemült" rágyújt-e, vagy hogy az iroda kigyulladt-e? Mostantól egy Ferrariban élheti új, dicsőbb életét!
Talán ha ez a rács rájön, hogy miként éledt újra, ő is az alábbi videó szereplőiként viselkedik. Hogy, hogy nem ebben is van egy Ferrari F430-as! JJJ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése