Csatlakozom néhány gyűjtő társhoz és csináltam én is egy leltárt a 2013-as évről
Nevezetesen a Greenlight - Dodge Charger R/T 440 Magnum (1968) modellje. Tulajdonképpen a modell az ex ERTL Authentics, vagy mai nevén Autoworld Authentics gyártmánya. A "Bullitt" (San Francisco-i zsaru) filmes jogai miatt viszont a Greenlight adta ki.
Remélem nem hangzik közhelynek, de mondhatni ikonikus autó.
Gyerek korom óta vonzódom ezekhez az "úszómedence" autókhoz. Valahogy a Charger mindig is tetszett nekem és ez a modell nagyon beférkőzött a szívembe.
Nagyon tetszik, imádom!
Ahogy mondani szokás, ha egyszer üzlet beindul. Autoworld - Dodge Charger R/T SE 440 Magnum - 1969. Mint említettem imádom a Charger 2. szériájának vonalvezetését. Tulajdonképpen az 1969-es változat, mai szóval "facelift".
Apró különbségek az egy évvel korábbi verziókhoz képest, de azért mégis más. Gyönyörű színben, jó szín kombinációban. Persze, tudom, tagadhatatlan. Ha valaki a '69-es Charger-re gondol, elsőnek a Hazárd megye lordjaiból, a General Lee ugrik be mindenkinek. Ez valahogy konszolidáltabb kivitel.
További részletek itt: Ferrari 250 GT SWB Competizione
Tulajdonképpen egy Dodge Charger-re vártam, egy 1970-esre. De feltűnt a "piacon" ez a modell, nagyon kedvező áron. Nem bántam meg, hogy "csúsztattam" a Charger beszerzését.
Igazándiból nem terveztem ennek a modellnek a beszerzését. Szép, meg minden, de valahogy az orrát szögletesnek tartottam és valahogy nem tudok napirendre térni az Elite "egyszerűsítési hullámán", aminek, ha jól emlékszem ez a modell volt az első képviselője.
Van már egy ilyenem Bburago-ban. Lehet összehasonlítani a két modellt, de minek? Nagyon nem egy kategória a kettő. Kedvező áron kínálta magát, lecsaptam rá. Megbántam? Nem! Kocka alakú az orra, nincs benne plüss kárpit? Na és?! Nagyon jól sikerült szép modell ez azért!
Valahogy nehezen akart az a bizonyos '70-es Charger megérkezni... Valamikor tavasszal, emlékszem már hó nem volt, hanem nagyon szép napsütéses vasárnap volt és börze! Na majd talán ott lesz Charger. Nem volt... Valamiért a börzére menet ránéztem a Vaterára, ahol is megláttam Őt:
Az Elite - Ferrari 599 GTB -t. Hiányzott már az 599 XX és GTO sorba. Valamikor ennek a burgundy-ezüst változatát szerettem volna. Viszont a meglevő feketék mellé, ez jobban passzol színben. Szóval sem Charger, sem börze, hanem jött Ő.
Ezek még modellben is óriásiak! Még az eddigi legnagyobb Elite - Ferrari 612 Sessanta-m is eltörpül mellettük. Összeségében, az Autoworld (és a Greenlight) modellekről is elmondható, hogy nagyon szép, precíz kivitelű modellek. Egy valamit sajnálok velük kapcsolatban. MP3-ban, vagy valahogy adhatnának hozzá V8 motorhangot is. Állati szép hangjuk van ezeknek a masztodonoknak.
A "csíbor". Vagyis az 1. generációs Charger. Az Autoworld - Dodge Charger 426 HEMI (1966). Mindig is nézegettem, hogy mennyire nem szép autó ez. Vagy ahogy egy újságban írták, oldalról kiegyensúlyozatlan. Elgondolkodtam a gyűjteményemen. Nincs egy példány sem, születési évemből, 1966-ból. Jó, van egy régi ERTL Ferrari 275 GTB-m, de az nem olyan szép.
Szóval úgy néz ki, autó design szempontjából nem jó évben születtem... :-) Kár. Azért, stílszerűen, szülinapomra Őt kaptam. Nézegettem, forgattam, szem magasságba emeltem, asztalra tettem és úgy bámultam. Aztán megszületett az ítéletem: Ez nem is csúnya, nem is rossz! Ez tetszik nekem!
Na és kérem, ami még nagy durranás benne, hogy ennek HEMI motorja van! Nem mint ha a polcon sokat számítana, hogy az eredetije 425 LE-s volt... De azért, az érzés mégis csak más!
Aki látta már ezt a Ferrari modellt igaziban, annak nem kell ecsetelnem a pozitívumait.
Aki még nem látta, kérem legyen türelemmel. Nyáron tervezem a bemutatóját.
Aztán ekkor még nem volt vége az évnek, de valahogy éreztem, hogy ez a modell lesz a 2013-as év utolsó Ferrarija.
Ízig-vérig USA autó. Bár kisebb a Charger-eknél, hiszen nem is mid-size muscle car, hanem úgy nevezett pony-car, de ennek ellenére jelentős területet foglal a polcon. Bizony helyet kell majd szorítani még a polcon! Megjött a kedvem a Challenger-hez, kell ebből R/T is és kell majd valamelyik 1971-ből is!
Legyen meg ő is! Aztán teljes a Charger sor! Amit ezek után Charger néven árultak, azok már nem is muscle car-ok... Szóval megjött ő. A szokásos körbe nézegetés, fél szemmel hunyorgás és az ítélet. Ez nem is rossz! Sőt, egész jó! Kellene ez nekem igaziban? Áhhh, csak ha már van 1968-as, '69-es és '70-es is! A fenébe, szóval kellene!
Nos, ez volt a 2013-as év. Mi lesz 2014-ben? Ki tudja? USA autókhoz már nem nagyon van helyem. Persze kellene még egy 1970-es Dodge Challenger R/T. Valami rikítós színben, sárgában, vagy sublime greenben. Kellene még 1971-es Challenger R/T is. Esetleg 1966-ból egy Pontiac GTO. Vagy a nem régiben bemutatott Chevy Impala, a 4 ajtós. Bár ahhoz valami erősített polc kellene...
És igen! Kellene még egy csomó Ferrari! Kyosho-k, meg GMP-k, van még BBR-ből is 3 féle ami kellene, aztán itt a CMC két új "üdvöskéje", a 312 P Spyder és Berlinetta, de mozgatja a fantáziám az Elite 599 XX Evo és a 308 GT is. Hát, majd meglátjuk. :-)
2 megjegyzés:
Mind nagyon klassz gép! Gratulálok hozzájuk!
Engem azonban leginkább a '70-es kék Charger fogott meg a leginkább. Ha gyűjtenék ilyesmit, egészen biztosan nem tudnám megállni a beszerzését, mert még is is nehéz.
Köszi!
Nálam a 2013-as év Best Of modellje a CMC SWB Competizione, aztán a fekete-kék-bronz Charger. Ezek legfőképp nem is az exkluzívitásuk miatt, mert valljuk be nem azok, mint inkább a formai szépségük ragadott meg. Gyerekkoromban a stipi-stopi játékok fő szereplői voltak. Valamikor akkor szerettem beléjük. Most kapóra jött, hogy léteznek számomra elérhető formában. Még ha 18-szor kisebb méretben is. :-) Utánuk egyértelmű a BBR 512 BB LM. Az azért nagyon betyáros egy modell. Amúgy a Charger-eknél érdekes, hogy ugyan azt a modellt kismillió színváltozatban adják ki. Egyik jobb mint a másik. A kék, őszintén, nem volt a szívem vágya. Valami bicolort jobban szerettem volna. Csak egyszerűen beszerezhetetlenek... Lásd az összes plum-crazy változatot. Én nagyon szerettem volna a fehér tetős pinket. Esküszöm nem vagyok meleg, de az nagyon tetszett volna. A kék az kompromisszum volt, mint ahogy a '71-nél a gun metál. Viszont egyiket sem bántam meg. Mindegyik állati klasszul néz ki igaziban.
Megjegyzés küldése