Sok, nagyon szép autó volt kiállítva, de szerintem nagyon kevés igazi oldtimer volt az autók közt. Az én észre vételem szerint az ameikai "csatahajók" és az inkább még csak "retró"-nak nevezhető nyugati- és keleti gépcsodák voltak többségben. Megpróbálok néhány képet feltölteni. Az összes 200 valahány kép feltöltésére nem vállalkoznék. Arról nem beszélve, hogy a blog bejegyzés is unalmasan hosszúra sikeredhet...
Ez ha jól emlékszem egy FIAT Balilla |
Skoda Tudor a '40 évek végéről |
Auto Union - DKW |
Ez egy gyönyőrű Bugatti |
Nagyon szégyelem, egyik kedvenc veterán típusom, de nem tudom melyik is pontosan... |
Szép és többet nem is tudok róla mondani... |
Ez azt hiszem egy Austro-FIAT még az 1910-es évekből |
Micsoda stílusos kürt... |
Mercedes Benz 170 |
Már a két első "ütőkártyája" is szívinfarktus közeli állapotba hozta 23 éves szervezetemet, na de ettől az utolsótól, pánik szerűen akartam távozni. Ki gondolta, hogy pár hónap múlva rendszer váltás "üt be" Magyarországon? Lehet, hogy az én autóm is ott lehetett volna vasárnap? Persze akkoriban még szüleimmel éltem együtt és bár autó vásárlási törekvésemet támogatták (főleg Apám, na ja nem kellett volna többet kölcsön adnia a szupi Dáciáját...) erről az üzletről igen hevesen próbáltak lebeszélni.
Ma már sajnálom, hogy sikerült nekik...
Egy Nash, Amerikából |
Ez ha jól emlékszem egy osztrák Steyr |
Csonka János által készített autó, a Magyar Kir. Posta részére.
Hmmm. Aki nem tudná, Csonka János és Bánki Donát voltak feltalálójuk és szabadalmaztatójuk az első porlasztónak (karburátornak)! Nevük Az Autógyártás Halhatatlanjainak Csarnokában is jegyezve van!
A kormány kerék akkora mint egy kisebb sós-perec. Az átmérőt elnézve és tudva azt, hogy annak idején nem sok gondot fordítottak az ergonómiára, vezetési komfortra, igen csak "combos-jattos" gyereknek kellet lennie a sofőrnek. Gondolom ezért volt a vastagsága is 6-8 cm-es, hogy bele lehessen kapaszkodni. :-)))
Sokan azt hiszik, hogy Henry Ford volt a feltaláló. De nem! A magyarok voltak azok. Henry Ford az autók, szalagon történő tömeggyártásának volt a feltalálója. Valamint a tömegesen gyártott autóinak értékesítési hálózatának létre hozásában voltak érdemei. Az Ő reklám szövege volt: "- Mi bármilyen, a vásárló által kívánt színben eltudjuk készíteni a T Fordot. Feltéve, ha az a kívánt szín a fekete..."
Ezt nem tudom, hogy milyen autó. De utána nézek, tavaly előtt is láttam egy kiállításon... |
Ez nem egy hintó lámpája! Hanem egy Panhard Levassor autóé |
Ez ugyan annak a Panhard-Levassor-nak a "gépészete" |
Ez egy Renault KZ Torpedo 1922-ből, a jellegzetes krokodil-orrával. Ezt a "design"-t hosszú éveken át tovább vitte a Renault |
Itt még kör alakú, nem a most ismert, női-genitáliát formázó emblémával. :-) |
Citroen 7 CV Traction |
Én elfogadnám!
Citroen Traction Avant 15CV |
A Citroen Traction Avant 15 CV. A Maigret Citroen. Maigret egy rendőrfelügyelő volt, George Simenon krimi-író főhőse. Egy régi TV-sorozaban Maigret mindig ilyennel ment nyomozni.
Ezt is még a II világháború kezdete előtt kezdék gyártani. A képen látható autót már az '50-es
években gyártották és technikai megoldásai révén még mindig korszerű volt.
Traction Avant, ez utalás az elsőkerék hajtásra, amit a Citroen alkalmazott nagy szériában először a világon. Mint ahogy a nagyobb nyomatékot elviselni képes, csendesebb üzemű, nyílfogazású fogaskerekekkel készült sebességváltó.
Rolls Royce |
Spirit Of Ecstasy |
Való színűleg 1910 környékén készülhetett. Egyszer olvastam, hogy Henry Royce (Ő volt a pénzember), Charles Stewart Rolls (Ő volt a mérnök) 1910-ben bekövetkezett halála után, a Flying Lady alatt levő RR emblémát feketére lakkoztatta, a gyász jeléül. Ami addig piros volt. Az ész Rolls volt. Szegény nagyon aktív ürge volt. Megszállotja volt az autóknak és a repülésnek. 1910-ben repülőbalesetben halt meg. 1907-ben az ő tervei alapján készült a Silver Shadow. Ami nem is a formájával, hanem a 4 hengeres motorjának, addig ismeretlen, finom járásával, rendkívűli kényelmével, rugózásával robbant be a luxus autók piacára. Na és akkor még nem derült ki, csak évek múltán, hogy igen csak tartós, megbízható, akkori színvonalon, nem túl szervíz igényes autót sikerült tervezniük, gyártaniuk. Ezt a hagyományt vitték-viszik tovább napjainkban is. Azért valljuk be, egy mai Rolls Royce sem a design netovábbja... Pazar, meg luxus, meg minden, de otromba egy jószág.
Ez egy fogalmam sincs melyik Jaguar Talán a Mk V. azaz a Mark Ötös 1948-51 |
Azt hiszem ez egy német Adler Trumpf Junior |
Ez is Adler, csak nem tudom melyik... |
Pfúúú, ez azt hiszem egy JAP motorbicikli. Angol |
Mercedes Benz, de hogy melyik??? |
Szerintem méltó párja az előző Rolls Royce-nak |
Mercedes |
Szóval ez egy ős-Mercedes. Nem tévesztendő össze a Mercedes-Benz-zel. Ez még nem az! Majd később fog egyesülni a Daimlerrel és ekkortól lesz a neve Mercedes Benz. Azt ugye tudjuk, hogy a nevét egy Jelinek nevű autókereskedő Mercedes nevű lányától kapja.
Mercedes "gépház" |
Érdemes megnézni a szerkezetet. Hengerolajzó szelencék és egyéb kézi olajzó csövek. Érthető, hogy annak idején miért is volt a sofőrség külön szakma. Ennek a szerkezetnek a kenéséhez külön szakértelem kellett!
Mercedes "gépház" részlet |
Szóval Ő a gombos tűket szedte össze vele.
Ismét egy ismeretlen Mercedes Benz. A lobogóból ítélve, diplomáciai szolgálatban állhatott. |
Wanderer W25K |
Ez a Wanderer W25K a kiírás szerint Horthy Istváné lehetett. Kettő volt Magyarországon. A másik valami bárónő tulajdonában volt. Szép sport kocsi.
A négy karika ne tévesszen meg senkit. Nem AUDI. Az AUDI négy autógyár egyesüléséből jött létre. Az Auto-Union, Horch, Wanderer és a DKW egyesüléséből.
Wanderer W25K |
Mercedes Benz 320 |
Mercedes Benz 320 |
Hááát mit mondhatnék erre az autóra? Pezsgőt pisilnék gyönyörömben, ha ezzel járhatnék reggelente dolgozni. Még ha ilyen kukás-sárga is.
Imádom!!!!
Szóval ezek voltak azok az "igazi veteránok". Nekem nagyon tetszettek és úgy gondoltam, hogy folytatom a blogot a többi, kamasz-korú veteránnal is. Legközelebb szétnézünk az USA-ban, és a vasfüggöny mind két oldalán. Szép lesz az is. ;-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése