szerint nem a klasszikus értelemben vett veteránok, oldtimerek. Persze egy-két kivétellel. A most következő autók, zömmel a '60-'70-es éveket képviselik. Szépek, van amelyik legendás is, de érzésem szerint nincs köztük olyan amelyiket a Sotheby's-nél, "véres" aukciós csatában szerezne meg valami gyűjtő magának...
Nem próbálok sorrendet felállítani köztük, az összeállítás logikája a gyártó országok szerinti.
Kezdem a kedvenceimmel, az olaszokkal:
Lancia Flavia Coupe |
A '60-as évek közepéről. Ekkor még úgy tudom független volt a FIAT-tól a Lancia.
Többségében sportos, prémium kategóriás autókat gyártottak.
Ezt a vonulatot próbálják jelenleg is tartani.
Luxusabb, szebb, de alapjaiban FIAT...
FIAT 1500 Coupe |
ALFA Romeo Spider |
Lombarda Fabbrica Automobili) egyik, igen csak jól sikerült típusa. Több évtizeden keresztül gyártották. Sőt még az USA-ba is exportálták.
ALFA Romeo Spider |
FIAT 124 Abarth |
A '60-as évek közepétől Olaszországban ebben képzelték a "Dolce Vita"-t
Szerintem joggal.
Igaz, hogy az alapjai a FIAT 124-es, amelyik 1966-ban lett az év autója. De elég sokat hozzátett az ABARTH cég is a motor teljesítményhez, a Bertone pedig a külalakhoz.
Én még ma is szívesen autóznék vele.
Ferrari 308 GTB |
1957-75 között gyártották. A háború előtti Topolino (Egérke) kései utódja. Gyártották több féle karosszériáva. Volt kombi, kabrio, multipla kivitelben is (ez a mostani kis egyterűeknek felel meg), de ezekből lényegesen kisebb szériák készültek.
Nálunk ebben a formában a legismertebb. Steyr-Puch néven gyártották Ausztriában is. 600-as változata készült az egykori Jugoszláviában, Zastava néven.FIAT 500F |
FIAT 500F |
Egyszerű, strapabíró, olcsó szerkezet. Nem egy családi autó, de 2 embernek és városi közlekedésre nem hiszem, hogy lenne nála tökéletesebb. 1975-ben váltotta a FIAT 126-os, ami Olaszországban nem futott be akkora karriert, mint a keleti-blokk országaiban, lengyel hasonmása a 126P.
FIAT 850 |
Volt coupe változata is. Az igazi kis miniatürizált Ferrari volt...
Ekkor valahogy még volt "arcuk" az autóknak.
Ekkor valahogy még volt "arcuk" az autóknak.
FIAT 850 |
ALFA Romeo Montreal |
Egy nagyon szép Bertone karosszériás, 2,6 literes V8-as motorral felszerelt coupe.
Nekem nagyon, nagyon, nagyon tetszik.
Manapság miért nem gyártanak ilyet?
ALFA Romeo Montreal |
ALFA Romeo Montreal |
Ferrai 330 GT |
A 330 típus jelzés innen adódik: 4000:12=333. Persze egy kicsit kerekíteni kell.
Ferrariknál ritka, 2+2 üléses sportkocsi, már majdnem családi autó.
1963-68 között volt gyártásban.
Ferrai 330 GT |
Gyönyörű!!!
Ferrai 330 GT |
Maserati Mistral |
1963-1970-ig gyártották, 3500, 3700 és 4000 cm3-es, 6 hengeres, soros motorral.
Maserati Mistral |
Ferrari 308 GTS |
Az autó a sorozat-függők jó ismerőse lehet. Robin Masters autója. Robin Masters a Magnum sorozat, sohasem látott gazdagembere, akinek a Ferrariját egy Magnum nevű magándetektív szokta használni...
Ferrari 308 GTS |
Az autó a sorozat-függők jó ismerőse lehet. Robin Masters autója. Robin Masters a Magnum sorozat, sohasem látott gazdagembere, akinek a Ferrariját egy Magnum nevű magándetektív szokta használni...
Ferrari 308 GTS |
Több féle motorváltozattal készült. A közös bennük, hogy mindegyik V8-as motor volt. 2.0 literes, 3.0 literes és a későbbiekben 3.2 literes motorokkal is gyártották. Igaz ezeket már 328 GTS-GTB-nek hívták.
1975 és 1982 között gyártották őket.
Steyr FIAT 1400 |
Egy teljesen hétköznapi Steyr-FIAT 1400-as.
Egy kicsit olasz, egy kicsit osztrák.
Az '50-es évek végén készült Ausztriában.
Engem a Moszkvicsokra emlékeztet. De gondolom, nem az olasz mérnökök merítettek ötletet a "nagy Testvértől"...
Maserati Merak |
A Maserati Merak 1972-82 között volt gyártásban.
1972-ben a Maserati Citroen tulajdonban volt. Ezért ennek az autónak és a Citroen SM-nek sok közös eleme van. Például a 3.0 literes V6-os motor, vagy a Citroen-féle hidraulikus fékrendszer. 1977-től a DeTomaso tulajdonába került a gyár. Ekkortól a fékrendszer hagyományosabb lett és egy kisebb 2.0 literes V6-os motor is beépítésre került.
Maserati Merak |
Maserati Merak |
Folytatom a franciákkal:
Citroen DS 21 Break |
Itt a képen a Citroen DS (ID) Break változata. Ezt 1957-től, több féle motorral gyártották. Volt 1.9, 2.1 és2.3 literes motorral. Ez még az első generációs DS, amit kb.'67-68-ig gyártottak. Később néhány helyen módosították a karosszériát. Például az első lámpák duplák lettek, közös búra alatt. Na és a belsők együtt fordultak a kormányzás irányába.
Citroen DS 21 Break |
A mai napig legendásak a kényelmükről az ilyen rendszerű Citroenek.
Na persze, a régebbiek legendásak ennek a rendszernek a szerviz igényéről is...
Citroen 2 CV "Kacsa" |
Állítom, hogy van akkora nimbusza, mint egy Rolls Royce-nak .
Citroen 2 CV "Kacsa" |
A képen egy osztrák tulajdonban levő, kis szériás, ún. Scotish festésű változat van. Az autó felújítását sehol sem vállalták, csak nálunk, Magyarországon. Szerintem elég jól sikerült.
Citroen 2 CV "Kacsa" Pick Up |
Citroen DS 23 Pallas |
Franciaországban hívják Istennőnek is. Franciául az istennő "dé esse", vagyis DS.
Most néhány japán autó következik, szintén nem sok volt belőlük kiállíva:
Datsun 260Z |
Nagyon szépen volt felújítva. Szívesen birtokolnám. Még ha nem is kedvelem a japcsikat. De ezt igen!!!
Datsun 260Z |
Datsun 240Z |
Volt még a kiállításon egy európai kivitelű 280 Z is. Nem fényképeztem le. Majd nem ugyan így nézett ki.
Datsun 240Z |
Ebbe a karosszériába építettek 2.4, 2.6, 2.8 literes motorokat. Ez a 200 cm3-es lépcső minek?
De amúgy szép, sportos autó
Akkor most jöjjenek a németek:
Messerschmitt KR200 |
A tandem ülés azért gondolom repülős hagyaték lehet.
Messerschmitt KR200 |
BMW Isetta |
Tulajdonképpen olasz tervezésű, eredetileg az olasz ISO Rivoltta, németesített, BMW motoros kisautója. Az első ajtó nyitásakor kibillen a kormány oszlop is, a könnyebb beszállás miatt.
Motorja a BMW motorkerékpár gyártásából származó 250-esből származik.
1955 és 1962 között volt gyártásban. Utódja a sokkal kényelmesebb, modernebb, szebb BMW 700-as lett
BMW 700 |
Ebben már 700 cm3-es boxer motor dohogott, az autó farában. Gondolom a BMW R70-es motorkerékpárból jött ez a motor.
BMW 502 |
V8-as motorral.
Ha jól tudom készült EMW (Eisenacher Motoren Werke) néven is, kelet-Németországban. Bár ebben nem vagyok biztos...
BMW 7-es sorozat |
Hála a '80-as évek végén bevezetett adó- és vámkedvezményeknek.
Amúgy a '70-es évek közepétől gyártották.
Ez konkrétan azt hiszem a 735-ös volt.
BMW 2002 |
Persze 75-ig több módosításon is átestek. Emlékszem, volt belőle nyújtott lámpás is. Az nekem nagyon tetszett.
VW Bogár |
Mint tudjuk a '30-as években tervezte Ferdinand Porsche, egy kis bajuszos "úr" kérésére...
A Népautó nevet is tőle kapta. Már mint bajuszostól. Jó pár hívét meghülyítette, részvényeket vásároltatott velük és autógyártásra fordította a pénzt, na meg az elkövetkező háborújára... Ekkor készült az ős-Bogár is, ami, hogy-hogy nem hamarosan katona ruhában, Kübelwagenként élt tovább.
VW Bogár |
Minden esetre ez az 50-es évekből származó Bogár nagyon jól néz ki, főleg a motorja. Kár, hogy nem egy beton-szaggató...
Karmann Ghia Cabrio |
A VW cég, karosszériás parter cége,a Karmann gyártotta, a Ghia formatervező cég tervei alapján.
Ez éppen a Cabrio változat.
Karnmann Ghia Coupe |
Porsche 911 |
Ez egy régebbi Porsche 911-es. Én 1970-72 körülire saccolom.
Porsche 911 Carrera |
Itt most egy kicsit megszakítom a képes beszámolót, hogy emészthetőbb legyen a bejegyzés.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése