Továbbra is a német autó gyártással:
Mercedes Benz 180 Ponton |
Mercedes Benz 220S "Ponton" |
A "Ponton" Mercinek is volt több változata. Íme az egyik cabrio változat. Ebben már az 1.8 literes motort is a 2.2 literes váltotta le.
Mercedes Benz 190 SL Ponton |
Mercedes Benz 190 SL Ponton |
Mercedes Benz 190D |
Németeknél Heckflosse volt a beceneve. A nagyobb, luxusabb változat a W 111-112-esek voltak. Több krómmal, állólámpákkal, hátul nagyobb lámpákkal. Na és nagyobb motorokkal.
Mercedes Benz 190D |
Nem volt nagy motor választéka. Úgy emlékszem 2-2 benzines és diesel motorral (180-180D, 190-190D) gyártották Európa számára.
Az USA-ba készült a 200-200D motorral is. Azért az USA-ban eladni diesel személyautót...
Ifjú korom másik dilije volt ez az autó. Miután Anyámék lebeszéltek a 170D Merciről, egy ilyet szerettem volna venni. Persze a 200D változatot. Komoly gazdasági érveket állítottak a vásárlásom ellenében. Én pedig szerelmes voltam a típusba. A végén vettem egy FIAT Regata-t. Hmmm, végeredményben az is nagyon frankó autó volt...
Mercedes Benz 220SE |
Mercedes Benz 220 SEC |
Mercedes Benz 220 SEC |
Nekem igazi kuriózum a mechanikus benzinbefecskendezés.
Mercedes Benz 200 |
Egy Mercedes Benz 200 Coupe.
Ford Capri |
Véleményem szerint az akkori Ford Escort-ok sportos, utcai változata volt.
Ford Capri |
Nos kell-e mondanom? Nekem volt! Sötét lila színben! Ja, és a jó Matchbox ismérve volt, a jó rugózás! Értsd, az 5 cm-es autócska orrát megemeltük egy picit és visszaejtettük az iskolapadra. 4-5-t kellett pattognia. Ugyanígy a hátsó tengelynek is. Ha teljesítette a próbát, jött az elismerés: "-Klafa a járgány!"
Itt most befejeztük a német ipar remekeinek bemutatását. Végül, de nem utolsó sorban, maradunk Európában, de a kontinenst elhagyjuk.
Jöjjenek az Angolok:
Sokat gondolkodtam hol is kezdjem. Azt hiszem kezdem a legendákkal:
Mini Morris |
Ez az autó az az angoloknak, ami a németeknek a Bogár, az olaszoknak a cinquecento (500), a franciáknak a Kacsa. Vagy az NDK-nak a Trabant...
Nagyan aranyos,bájos kis autó.
A mai BMW által gyártott MINI nem említhető vele egy napon...
Mini Morris Pickup |
Én azért csinálnék belőle nyergesvontató változatot is.
Mini Morris Van |
A színe olyan mint egy hullaszállítóé. De biztos nem az. Kilógna a hulla lába...
Vagy a feje az első ülésen lenne...
Mark III Riley Elf |
Kicsit olyan nekem, mint amikor egy kislány az édesanyja tűsarkujában rohangál...
Aranyos az vitathatatlan. De hiába a gótikus hűtőmaszk, azért ez nem egy Daimler, vagy Rolls Royce.
Legfeljebb azok hamutartója...
Érdekes próbálkozás.Tudtommal a Wolseley is gyártotta, Hornet néven. De ez a képeken a Riley.
Mark III Riley Elf |
Mark III Riley Elf |
Kicsit megvágtam a képet. Így már könnyebben észre vehetőek a Mini alapok.
Mini Cooper 1275 GT Clubman |
Austin Healey 3000 Mk III |
Austin Healey 3000 Mk III |
A másik gyengém a kétszínű fényezés. Kár, hogy mostanában már nem gyártanak ilyen szép autókat...
Austin Healey 100 |
1956-59 között gyártották. Kicsit gyengébb mint az előző, de akkor is egy igazi angol sportautó.
Triumph Spitfire1500 |
Csak le kell szerelni a kemény tetőt róla és lehet élvezni a napsütést és a száguldást.
A Triumph TR sorozat "hétköznapibb" változata.
Nem túl nagy motorokkal. Ez éppen 1.5 literes, 4 hengeres motorral felszerelt változat.
Ezt éppen 1974-81 között gyártották.
Na most őszintén. Ez veterán?
Kicsit koros, de nem öreg!
Triumph Spitfire1500 |
Triumph Spitfire1500 |
Triumph TR6 |
Mokányabb, erősebb mint a Spitfire. 2.5 literes, 6 hengeres motorral gyártották
MG MGB Roadster |
Nem a száguldás, a kerékcsikorgás a lényeg. Kezelhető és ha kell mégis gyors túra autó.
Ezeket a roadstereket 1962-80 között gyártották, 1.8 literes motorokkal.
Jaguar E-type Convertible |
Ez is egy USA verzió. Gondolom én az oldalsó lámpák miatt. Az európai változatokon ilyen nincs. Csak tudom!
Nekem volt ilyenem!
Na jó! Lendkerekesben...
Jaguar E-type |
Állítólag kora egyik "olcsóbb" coupe-ja volt. Na ja, olcsóbb... Gondolom azért sokak csak a nagy piros emeletesre tudtak jegyet venni. Nagyon szép a hátulja. Az oldalsó ablak nekem kicsit furcsa, szögletes.
Állítólag az első széria fékjei katasztrófálisak voltak. Mint ahogy az autó összeszerelési minősége. Persze kérdés mihez hasonlították? Ismerték pl. a Dacia minőséget?
Jaguar E-type |
Jaguar E-type |
Jaguar Mark VII |
Jaguar XJ12 |
Ezt sem tudom biztosan melyik Jaguar. Vagy a Mark X-es, vagy egy 420G, de az sem lehetetlen, hogy egy korai XJ.
Jaguar XJ 12 Coupe |
Egy 1975-78 között gyártott Jaguar XJ12 Coupe.
A későbbi "nagy macska" az XJS elődje.
Jaguar Mark II |
Aston Martin |
Aston Martin |
Rolls Royce Silver Shadow |
Ez épp a Rolls Royce Silver Shadow. 1965-80-ig gyártották őket.
Lehet, hogy az USA-ból származik? Ezen is rajta vannak az oldalsó jelzőlámpák.
Rolls Royce Silver Shadow |
Gyanús nekem, hogy ezek is az USA-ból származnak. Gondolom az USA-ból olcsóbban tudnak az ilyen veterán jellegű autókhoz hozzájutni. Vagy én értelmezem félre ennek az oldalsó világításnak az USA-beli létjogosultságát. Ugye a Dacia 1310 TLX-ek nek is volt ilyen lámpájuk. Szerintem a "Kárpátok Géniuszának" Ceausescu elvtársnak sem lehetett akkora arca, hogy ipari hulladékát az USA-ban próbálja piacra dobni...
Rolls Royce Silver Shadow |
Innentől vegyesen jönnek. Előbb a svédek, aztán egy kis ámerikai és a végén az egyebek:
Volvo P1800 |
Ha jól tudom az olasz Pietro Frua tervezte a karosszériáját és ők is gyártották.
Hát a '70-es, '80-as évekbeli szögletes Volvo design-hoz képest is, de amúgy egyébként is nagyon jól sikerült a formaterve.
Volvo P1800 |
Ford Boss Mustang |
Ford Boss Mustang |
Dodge Weapon |
Willy's Jeep |
De ez mindegy is. Ez az autó a II. világháború egyik ikonja lett, szövetséges oldalról nézve.
Jeep CJ5 |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése