Más részt még néhány festéket is be kellett szerezni. Persze mielőtt végleg eldőlt, hogy milyen szín össze állítású is legyen a "végeredmény".
Először, természetesen a vörös, azaz Ferrari dialektusban, a Rosso Corsa szín ötlött az eszembe.
Magam is, ha a Ferrari szót hallom, automatikusan ez a szín jut az eszembe. Szerintem minden Ferrari rajongó így lehet vele...
Csak! Mint már említettem egy ilyen színű változatot már "elkövettem", sőt birtoklom is.
Persze készült ebből fekete, sárga is 1-1 darab és 2 darab vörös. De ezt is említettem, ezeket nem én festettem, csak a karosszéria munkát és a végszerelést, pepecselést csináltam én. A feketét, sárgát alapból elvetettem. Mind két színt nagyon nehéz festeni szerintem. A fekete, eddigi tapasztalataim szerint nem lesz olyan csillogó, mint a valóságban. A sárga szín nem akar annyira "takarni", más részt én magam nem kedvelem a sárga színű autókat. Bár a gyűjteményemben van egy 250 GT Testarossa (1957). De ez más "tészta"...
A fekete színt most már azt mondom, hogy lehet szépen festeni. A festék boltban ahol végül a kasztnira megvettem a festéket, elárulták, hogy lakkozni kell. Na mindegy. Most első körben a fekete szín kiesett a szórásból.
A másik indok, hogy a Rosso Corsa-t elvetettem, az az, hogy a Ferrari gyűjteményem nagyobb része vörös. Ha ránézek a tároló vitrinre, kiég a szemem a sok vöröstől. Van ugyan a képeken egy-két eltérő szín. Itt például a 250 GTO (1962), ezt én festettem át, egy fénykép alapján.
Vagy ugye itt a bordó 250 GT California. Ez üde szín folt. Ebből a változatból azért egyszer szeretném az Elite, "Vinaccia" színű modelljét beszerezni.
Itt is üde színfolt a kék 456 GT és a 612 Sessanta bordeux-antrazit változata.
Nincs a képeken a két 250 GT Testarossa (1957)és a P3-as nyitott és zárt Le Mans-i változata.
Ja meg a vannak még a vörös Lamborghini-k is...
Szóval sok már a vörös!
Gondolatilag felmerült e fehér szín is:
Szép, szép, de nem! Valahogy ez sem az igazi! Legalább is nekem. Bár vörös bőr belsővel ez sem nézhet ki szarul...
De szerintem a fehér szín is macerás.
Ahogy kerestem a színeket, ezt az oldalt találtam: http://www.iagmotors.com/ferrari.htm
Na itt van két nekem való szín:
Ez az úgy nevezett Azzuro Hyperion Blu Metalic, vagyis az 517C. Nem is rossz! Tetszik! Ja a Blu nem elírás! Az olasz elnevezése ez.
Egyszer már kísérleteztem egy hasonló színnel. A 250 GTO (1962) egy verseny változatán. Sokat szenvedtem vele. Persze, akkor még nem tudtam, hogy lakkozni kell. Azaz tudtam, csak a lakkozás nem akart sikerülni sehogy...
Úgy gondoltam ez lesz az igazi. Szép, nagyon tetszik ez a szín! A feleségem is rábólintott, szóval kész a döntés. Ez lesz! Ráadásul ezzel a beige (bézs) kárpitozással.
Másnap futás az újpesti autófesték boltba. Ajánlom mindenkinek ezt a boltot. Én már többször vásároltam náluk. Nagyon segítőkészek, sok tanácsot adtak. Talán ennyi reklámot megengedhetek a saját blogomon. A neten Procolor néven kell keresni őket. Amúgy Újpesten az Árpád út 154.-ben találhatóak.
Szóval jött egy eladó srác és miután elővezettem a kérésem és az mp4-esemre letöltött képet mutogattam neki, hogy: "-Apukám ilyen szín kell nekem!" Előkapott egy szín katalógust:
Na itt jött a kavarás. A honlap ahonnan az autót kinéztem, Blue Sera Metallic néven szerepel. Ez a katalógus 1984-1995 közötti színeket ábrázolja.
Nos, ezek közt nincs Blue Sera! Ahogy nézegettük, legjobban az 516C változat Blu Scuro Mica Metal változat hasonlított a legjobban. Balról 3. sor, legalsó szín minta. Esküszöm a valóságban jobban hasonlít a Sera-ra... Legalább is a katalógus színe. Na szóval ki is kevertettem ezt az 516C-t, vettem hozzá színtelen lakkot is és futás haza festeni!
Ja, és vettem egy flakon, Montana Black beige, matt festéket is a kárpitozáshoz.
Nem elég, hogy bénáskodtam a festéssel, nem egy helyen vissza kellett csiszolni és újra fényezni, jött a másik meglepetés!
Ez a szín nem a Blu Sera árnyalat. Nagyon nem! Sötétebb, enyhén lilás árnyalatú. Viszont, már elnézést a kifejezésért, de K..VA SZÉP!!!
Úgy hogy Sera vagy nem Sera, marad ez a szín!
És a beige is jól lett kiválasztva. Na jó, OK. Másodszorra! Vettem egy flakon sárgásabb színűt is. Hát ez nem volt annyira jó. De a második választás, a beige, az jó lett!

Szép lassan elkészülök vele. Most fog kezdődni a pepecselés és a vég szerelés.
Ja még valami.
Imádom a zöld színű autókat. A sajátom is zöld. Megmondom őszintén nem sok zöld Ferrarit láttam. Eszembe nem jutott, hogy zöld színűt keressek. A jó franc sem tudta, hogy a katalógusban a Verde, az zöld színt jelent. Nem is igazán figyeltem fel magára a színre sem. Nos miután sok küszködés árán lefestettem kékre a Ferrarimat, amit hangsúlyozom, hogy gyönyörű színű lett, nézegettem a netet. Kellett ez nekem?
Ezt találtam:
Most mit mondjak? Majd nem agy vérzést kaptam...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése