Na szóval, tegnapi nap ugye a Ferrari-segg simogatással telt. Mint említettem én nőként kezelem a Ferrari-kat.
Szépek, kecsesek, vadócak és aki már vezetett ilyet, azt mondja, szeszélyesek. Tehát nők...
Ma úgy gondoltam a leendő ponyva tető kialakításával foglalkozom. Mivel a szerszámozottságom és a kézügyességem nem engedi, hogy belemerjek vágni a lehajtható tető 1:18 méretarányú elkészítésébe.
A másik ok, hogy nem teszek ilyet, hogy láttam már MIRA, Maisto és egyéb modell gyártók próbálkozásait ilyen téren. Nos szerintem lehangolóan néznek ki. Láttam Ferrarit, BMW-t, Mustang-ot mozgatható tetővel és nem szépek. Szerintem ekkora méretben anyagot sem lehet találni, amelyik bírja a hajtogatást, meg lehet szépen feszíteni, szépre kialakítani. Ezért már annak idején is úgy gondoltam, hogy az összecsukott, le védőponyvázott állapotot alakítom ki. Mivel a környékemen nincs egy megveszekedett, nyüves 348 Spider, amit mintának tekinthetnék (bár én szívesen vennék egyet a kertben, még akkor is ha tudom a legfiatalabb is több mint 15 éves), megint a netről szedegettem képeket mintának.
Szóval ezt az állapotot szeretném elérni.
Persze, a színek még nincsenek fixálva.
lehet, hogy ez a piros-fekete kombináció lesz, vagy fehér-fekete, esetleg sötétkék-fekete, nem elvetendő a világoskék-fekete és legutoljára piros-bézs változat.
Nem tudom, még alszom jó párat a színválasztásra.
Azt hiszem ezzel még ráérek.
Van egy bolt Újpesten, akiknél már jó párszor vettem spraybe töltött festéket. Még ráadásul valami műgyanta alapút. Ez ugye nagyon kellett a repülőmodellekhez. Azoknak a methanol alapú üzemanyaga, a festékre majdnem olyan hatással van, mint a Kromofág. A műgyanta alapú festék viszont üzemanyagálló. Kérdés, hogy ezt a színt ki tudják majd keverni?
Tulajdonképpen ez a szín tetszik a legjobban. Őszintén ezt csinálnám meg a legszívesebben. Remélem spraybe töltve is be tudom szerezni. Sajnos, nekem nincs festékszóróm, kompresszorom. Nem tudom bevállalni a festékszórós festést. Kompromisszumot kell kötnöm és bízom a spray-ben, hogy jó minőségben is beszerezhető. Ha nem sikerül ez a szín, marad a vörös. Bár én a vörös Ferrarik híve vagyok, de a vitrinben már annyi a vörös Ferrari, Lamborghini, hogy ha nézem őket, kiég a szemem.
Találtam egy grafikát, ami jó kiindulási alap lesz a tető formájának kialakításához. A fölülnézeti kép épp egy Spider-é. Az egyik oldalnézeti rajz segit a ponyvatető magasságának kiszámításában.
Ennek a grafikának és a fényképek segítségével kezdem a ponyvatető öntősablon elkészítését.
Első lépésként egy átlátszó irattartóból kivágott darabot ragasztottam a Ferrari fenekére:
Elnézést, de nem volt kedvem sokat vacakolni a megfelelő beállításokkal, fényekkel. Elég szarul sikerült a kép, de talán látható a fel ragasztószalagozott átlátszó lap.
A fekete vonal a leendő ponyvatető csücskének síkját jelöli.
Itt egy fokkal jobban látható műanyag lap, a berajzolt, "tájoló" vonal.
Az utastér felöl az ajtók vonala a határoló sík.
Szabadkézzel berajzoltam az alap kontúrját.
Ezt fogom az öntősablon alapjának megrajzolásához felhasználni.
És persze majd a reszelgetésnél is jó segédeszköz lesz a forma kialakításához.
Az első "szériám" legyártásánál karton papírból csináltam meg minden egyes darabnál. Amikor megkötött a műgyanta egyszerűen leáztattam a papírt. A maradék a csiszolásnál tünt el.
Most gondolkodom a többször használatos öntőminta elkészítésén.
Húúú, ha annak idején CNC gépek kezelését tanultam volna, csomó probléma, könnyebben megoldható lenne.
Változtatok a gondolkodási módomon. Ha egyszer megnyerem a főnyereményt a lottón, tuti zicher, hogy kimegyek Németországba és veszek egy kis CNC marót. Na és megtanulom a programozását. Annak idején repülőmodelles újságokban láttam ilyen masinát. Pár ezer DM-ért, most már €-ért árulták.
Mára befejeztem a munkálatokat. Most gondolkodni fogok (az sem lehetetlen, hogy beülök megint a retyóra :-) ) és kiagyalok valami jó öntőminta megoldást.
Na meg elkezdem illesztgetni a kasztni alá a műanyag alkatrészeket. Itt is lesz még reszelgetni való...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése