2011. április 14., csütörtök

Ferrari 348 Spider átépítés_8.rész_A ponyvatető

Áhhhh. Ma totálisan szar napom volt... Amúgy magyarosan szólva, ma megtanultam trappban szarni, mint a lovak. Alig vártam, hogy haza érjek és egy kicsit foglalkozzam a Ferrari-val. Egy kicsit legalább szétkuszálja a napközbeni gondolataimat, dühöngésemet.
Na szóval, tegnapi nap ugye a Ferrari-segg simogatással telt. Mint említettem én nőként kezelem a Ferrari-kat.
Szépek, kecsesek, vadócak és aki már vezetett ilyet, azt mondja, szeszélyesek. Tehát nők...
Ma úgy gondoltam a leendő ponyva tető kialakításával foglalkozom. Mivel a szerszámozottságom és a kézügyességem nem engedi, hogy belemerjek vágni a lehajtható tető 1:18 méretarányú elkészítésébe.
A másik ok, hogy nem teszek ilyet, hogy láttam már MIRA, Maisto és egyéb modell gyártók próbálkozásait ilyen téren. Nos szerintem lehangolóan néznek ki. Láttam Ferrarit, BMW-t, Mustang-ot mozgatható tetővel és nem szépek. Szerintem ekkora méretben anyagot sem lehet találni, amelyik bírja a hajtogatást, meg lehet szépen feszíteni, szépre kialakítani. Ezért már annak idején is úgy gondoltam, hogy az összecsukott, le védőponyvázott állapotot alakítom ki. Mivel a környékemen nincs egy megveszekedett, nyüves 348 Spider, amit mintának tekinthetnék (bár én szívesen vennék egyet a kertben, még akkor is ha tudom a legfiatalabb is több mint 15 éves), megint a netről szedegettem képeket mintának.

Szóval ezt az állapotot szeretném elérni.
Persze, a színek még nincsenek fixálva.
lehet, hogy ez a piros-fekete kombináció lesz, vagy fehér-fekete, esetleg sötétkék-fekete, nem elvetendő a világoskék-fekete és legutoljára piros-bézs változat.
Nem tudom, még alszom jó párat a színválasztásra.
Azt hiszem ezzel még ráérek.

Ez is lehetséges színváltozat. Hajlok is rá, de majd a festék függvénye lesz.
Van egy bolt Újpesten, akiknél már jó párszor vettem spraybe töltött festéket. Még ráadásul valami műgyanta alapút. Ez ugye nagyon kellett a repülőmodellekhez. Azoknak a methanol alapú üzemanyaga, a festékre majdnem olyan hatással van, mint a Kromofág. A műgyanta alapú festék viszont üzemanyagálló. Kérdés, hogy ezt a színt ki tudják majd keverni?

Tulajdonképpen ez a szín tetszik a legjobban. Őszintén ezt csinálnám meg a legszívesebben. Remélem spraybe töltve is be tudom szerezni. Sajnos, nekem nincs festékszóróm, kompresszorom. Nem tudom bevállalni a festékszórós festést. Kompromisszumot kell kötnöm és bízom a spray-ben, hogy jó minőségben is beszerezhető. Ha nem sikerül ez a szín, marad a vörös. Bár én a vörös Ferrarik híve vagyok, de a vitrinben már annyi a vörös Ferrari, Lamborghini, hogy ha nézem őket, kiég a szemem.


Találtam egy grafikát, ami jó kiindulási alap lesz a tető formájának kialakításához. A fölülnézeti kép épp egy Spider-é. Az egyik oldalnézeti rajz segit a ponyvatető magasságának kiszámításában.
Ennek a grafikának és a fényképek segítségével kezdem a ponyvatető öntősablon elkészítését.











Első lépésként egy átlátszó irattartóból kivágott darabot ragasztottam a Ferrari fenekére:

Elnézést, de nem volt kedvem sokat vacakolni a megfelelő beállításokkal, fényekkel. Elég szarul sikerült a kép, de talán látható a fel ragasztószalagozott átlátszó lap.
A fekete vonal a leendő ponyvatető csücskének síkját jelöli.



Itt egy fokkal jobban látható műanyag lap, a berajzolt, "tájoló" vonal.
Az utastér felöl az ajtók vonala a határoló sík.

Szabadkézzel berajzoltam az alap kontúrját.
Ezt fogom az öntősablon alapjának megrajzolásához felhasználni.
És persze majd a reszelgetésnél is jó segédeszköz lesz a forma kialakításához.

Nos, az alap már meg van rajzolva, már csak azt kell kitalálni, miből is fogom az öntősablon megcsinálni.
Az első "szériám" legyártásánál karton papírból csináltam meg minden egyes darabnál. Amikor megkötött a műgyanta egyszerűen leáztattam a papírt. A maradék a csiszolásnál tünt el.
Most gondolkodom a többször használatos öntőminta elkészítésén.
Húúú, ha annak idején CNC gépek kezelését tanultam volna, csomó probléma, könnyebben megoldható lenne.
Változtatok a gondolkodási módomon. Ha egyszer megnyerem a főnyereményt a lottón, tuti zicher, hogy kimegyek Németországba és veszek egy kis CNC marót. Na és megtanulom a programozását. Annak idején repülőmodelles újságokban láttam ilyen masinát. Pár ezer DM-ért, most már €-ért árulták.




Mára befejeztem a munkálatokat. Most gondolkodni fogok (az sem lehetetlen, hogy beülök megint a retyóra :-) ) és kiagyalok valami jó öntőminta megoldást.
Na meg elkezdem illesztgetni a kasztni alá a műanyag alkatrészeket. Itt is lesz még reszelgetni való...

Nincsenek megjegyzések: