2011. április 2., szombat

Ferrari 348 Spider átépítés_2.rész_A kezdő lépések

Tehát a folytatás:

A "donor" már meg van. Van elképzelés is, hogy miből, minek kell lennie. Jöjjenek a további lépések.
A héten sikerült találni egy lelőhelyet, ahol az aluminium ragasztáshoz való DIAMANT-Alu ragasztót lehet venni. 2500 Ft egy 2x25 ml-es készlet:

Diamant Alu

Remélem, hogy ez a mennyiség elég lesz a modellen kivágott rész kitöltésére. Régebben nagyobb kiszerelésben árulták. Ezt most csak megrendelésre, 10-12.000 Ft-os áron lehet beszerezni. Egy kis reklám a terméknek. Állati szuper egy kulimász ez! Valami műgyanta szerűség az egyik komponense, és az adott fémnek megfelelő fémpor (és szerintem kell, hogy legyen benne valami edző féleség is) a másik komponens. Ezek 1:1 arányú keverékéből lesz egy paszta szerűség, amit a felületre fel kell hordani. Viszonylag rövid időn belül kikeményedik, néhány órán belül már meg is munkálható. Reszelhető, csiszolható, marható, esztergálható. Én annak idején, amikor a MAHART-nál szárnyashajón dolgoztam, ott ismerkedtem meg vele. Ezek a hajók (hajós nyelven a "madarak"), a Nagy Népi-Hurál, Nagy Testvérünk, Az Örökké Győztes Szovjetúnió termékei voltak. Azaz szgyelano v SZ-SZ-SZ-R. Nem akarok cirill karaktereket keresni a gépemen...
Egy kis kitérő: Nos tény és való, hogy 1917-ben, 1945-ben győztek. Ma már viszont ez az állam nincs is! Igazmondó teremőrök szerint, Lenin elvtárs bebalzsamozott porhüvelye néha forog is a Mauzóleumában...
Na meg Sztálin is rugdalja a maga tégláit a Kreml falában. Ahhoz képest, hogy a Németország elvesztette az első-, de még a másodikvilágháborút is, most vezető nagyhatalom Európában.
Szóval, ezekeknek a szárnyasoknak a teste tiszta dur-aluminiumból készültek, sőt a gépészet csövezetékei is 90%-ban aluminiumból voltak. Azért a súly csökkentésnek volt egy kis szerepe. A "Sólyom" nevű nagyobbik hajóban, 2 db 900 LE-s diesel-motorra hárult a szerep, hogy a 40 tonna körüli testet, a víz fölé emelje. Másodlagos szerepük volt, hogy az aluminium testet elrepesszék, a szegecseket kirázzák belőle. Egy hajónál ezek nem túl előnyös tulajdonságok. Na de ott volt "jó barátunk", a DIAMANT, amivel ezeket a folytonossági hiányokat tökéletesen tudtuk javítani.
Autószerelők,  motorszerelők, gépészek egyébként kiverődött csapágyházak, repedt alu-olajteknők javítására is használják. Én a Ferrari modellek átépítésénél, a fröccsöntött, "spiáter" részek kitöltésére használtam, fogom használni.
Ha már olyan frankó helyet találtam, ahol ez az elixír beszerezhető (Újpesten, a Fóti úton a Szögker-nél), vettem náluk Uverapid 5 ragasztót is, 1100 Ft-ért:

Uverapid 5
Ez is ismert két komponensű, műgyanta ragasztó. Ebből szándékozom majd imitálni a modellen, az összehajogatott, lecsukott, le védőponyvázott vászontetőt. Persze ehhez is kell majd öntősablont gyártani és aztán reszelni, csiszolni, méregetni, csiszolni, méregetni, stb.
Az Uverapidból is két féle létezik. A képen is látható úgy nevezett 5 perces és van a piros-kék színű, 20 perces. Használtam mind a kétfélét, alkalmaztuk a hajózásban is, ragasztottunk vele fémet, fát, műanyagot. A hajón inkább a 20 percest használtuk. Ezeknek állítólag erősebb a kötésük. Lehet, viszont a saját tapasztalatom, hogy megmunkálni őket rosszabb, mint az 5 percest. Az 5 perces nekem nagyon bevált az RC repülő modellezésnél. A reptéren tudtam javítani a kisebb töréseket, gyorsan kötött és azokhoz az erőhatásokhoz elég erős volt. A repülő modell építésnél is a legjobb ragasztója volt a műgyanta alkatrészeknek.
A Ferrari Spidernél a megmunkálhatóság a szempont. Ez az 5 perces változat 24 óra alatt ki fog keményedni annyira, hogy jól reszelhető, csiszolható lesz. Na és ezt a megmunkálhatóságot, kb. 8-10 mm vastagságban kell biztosítania.
Nem fényképeztem le, de beszereztem fekete és bézs színű velúr-port is. Ez még annyira nem sürgős ugyan, mert majd az építés végén, a belső rész egyes részeit és a csomagteret fogom "velúrozni", azaz utánozni az eredeti filc szerű bevonatot.
Sok féle dolog fog majd még kelleni, főleg festékek. Most egyenlőre szünetel a beszerzés. A mai nap elég szerencsétlen, vagy inkább szerencsés dolog történt velem. Feleségemmel mentem laminált padlót vásárolni. Elég pech már az a tény is számomra, hogy nekem kell majd ezt letenni. De ami a mai nap egy amolyan "jeges kéz megmarkolta a szívem" érzést okozta az az volt, hogy hazafelé, a csomagtartóban a 11 doboz laminált padlóval, fékeztem a kocsimmal. Éreztem egy durranást, majd a padlóig esett a fékpedál. Szerencsére semmi balesetet nem szenvedtünk és a házunktól sem voltunk messze. Ahogy haza értem lekaptam a bal első kerekemet, látva az olaj nyomokat. Hmmm, nem tudom mi dörzsölhette ki a fékcsövet, de tény hogy az robbant szét.
Szóval most egy kicsit szünetelni fog a Ferrarihoz való cuccok beszerzése. Szomorú dolog ez, de autó nélkül félember vagyok.
Addig csak ami anyag van otthon abból dolgozom a Ferrarin...
Folyt köv.

Nincsenek megjegyzések: