2011. május 20., péntek

Ferrari 348 Spider átépítés_10.rész_Kezdődik a festés

Hát eljött az idő! Most már nem húzhatom, halaszthatom a dolgokat... Az egész modellezésben a festést utálom a legjobban. Maszatos, büdös, pepecselős munka. Egy rossz mozdulat és francot sem ér az egész. OK, tudom, aki begyakorlott és fasza szerszámai vannak, annak ez a művelet gyerekjáték. Nos, mivel utálom ezt az egész festési ceremóniát, nem mondható, hogy gyakorlott vagyok. Aztán, ebből eredendően nem áldoztam komoly pénzeket a hiper-szupernél, szuperebb airbrush, vagy egyéb bársony dobozban tárolt, precíziós festékszórókra. Sem a még drágább, nedvesség kicsapatós, szűrt levegős kompresszorokra. Sorry, én ilyen vagyok...
Elmentem a Baumaxba (Ja, bocsi. Most termék megnevezés következik! Sőt, következnek!). Szóval vettem a Baumaxban szürke alapozó festéket, spray-be töltve. Ezzel a festékkel jó tapasztalataim voltak, amikor a Calypso nevű hajómat festettem. Kihozza a felületi hibákat és a fedő festék is jobban tapad rá. Na akkor nosza! 2 réteg mehet a Ferrari-ra:







Hát, mint a képeken látható, vannak hibák. A jobb és bal sárvédők oldalán én csisszantottam véletlenül  a flex-szel az anyagba. A DIAMANT kitöltés zárványai is kiütköztek ismét. Az orrán, a lökhárítók jobb-, baloldalán gyári (a'la Bburago) öntés hibák éktelenkedtek. Csiszolás, gitt csiszolás és hipp-hopp eltüntek a hibák. Egy korábbi posztban (így hívják a blog bejegyzést?) írtam, hogy az orrán is van egy gyári "V" alakú öntési hiba. Ezzel őszintén, nem foglalkoztam. A festék rétegekre bíztam az eltüntetését. Próbáltam kigittelni, de annyira halvány a mélyedés, hogy a legfinomabb polírpapír is kiszedte a gittet. Hagytam a francba az egészet... Elvégre nem egy CMC, vagy Kyosho High End Prestige modellről van szó.

Javítások után kapott a kasztni még egy réteg alapozót:

Ahh, minő szerencse, hogy nem régiben csináltuk a szoba padlózását!
A maradék, lehullott padlólap darabok lettek a festő alapok.
Az ajtóknak is készítettem egy-egy rögzítő állványt.
Így mind két oldalon könnyen tudtam lefújni.
Na! Azt hiszem most már nem lehet visszafordulni! Most már színre kell fújni!
Úgy legyen, ámen!!!

Nincsenek megjegyzések: