2011. május 22., vasárnap

Ferrari 348 Spider átépítés_12.rész_Aprólékok

Lassan kezd összeállni a"gép".
Van még rengeteg szöszmötölés, javítgatás rajta.
Egy kicsit kedvet kaptam a feljavítgatásra is, miután valaki a figyelmembe ajánlotta ezt az oldalt:
Bburago 348 GTS átalakítás
A kolléga nagyon szép munkát végzett egy Bburago 348 TB-ből GTS átalakításon. Egy-két ötletét úgy gondoltam én is alkalmazom.

Aki bevállalja ezt az átépítést, feljavítást, felhívom figyelmét, hogy festékekre költ majd annyit, mint egy új modell ára...

Ezek a feljavítás alapfestékei: Fényes lakk, fekete (fényes és félfényes, a matt nincs a képen... ), aluminium, clear-narancs, clear vörös (lámpák, irányjelzők), fényes vörös.
Alapozó, a kocsi színre fényezéshez a festék, a lakk, a matt fekete és a bőrözéshez a beige matt spray nincs a képen!

Folytassuk! Fehér, matt beige, matt szürke, sárga, két féle króm és matt vörös.
Igaz, a fehéret, beige-t nem használtam végül.
Először is az alvázat festettem matt feketére.
Ha már hanyatt lett döntve a "lány", akkor a kipufogóknál aluminium színnel kifestettem a hajlatokat. Nem láttam, de gondolom 2x2 cső termel annyi hőt, hogy megérdemeljen egy kis védelmet.
Ja, talán látszik. Az alváz pereme, a kocsi színére fújva. Nem kis gond volt a maszkolás!!!

A spanyol kolléga hatására (aki egyébként ex aleman, vagyis német az eszem adta. Gondolom valami kis nyugdíjas lehet aki kiköltözött Ibizára...) a kocsi orrán levő légcsatornát én is kivágtam és "behálóztam".





Hát megmondom őszintén, én nem vettem semmiféle Autograph, vagy Tremonia fotómaratást, trans-kitet...
A munkahelyemen találtam egy rossz, használhatatlan füstérzékelő fejet, amiből a fémhálót "kinyertem" a saját céljaimra. Nagyon jó kis anyag. Még máshol is felhasználtam. De majd később...
Kezelésbe vettem a hátsó lámpaegységet. Clear-vörös és narancs segítségével sikerült a Bburago féle, számomra beazonosíthatalan színt, lámpa szerűre pingálni.
Az "egység" közepén megmaradt az eredeti szín. Gyerekkoromat juttatja eszembe. A szombati piac napokon, nagyanyám ilyen színű kakasos-nyalókát vett nekem. Gondolom nem kifejezetten az egészséges táplákozás apostolaként tette ezt. De legalább amíg tartott a nyalóka, nem pofáztam bele az alkudozásba, pletykálásba...


Mint a képen látható, siker koronázta a munkámat! Vagy mégsem? Lószar nem látszik, a majd egy órás kínlódásomból! Ez a hátsó rács elég vastagra sikerült. pedig a félfényes feketével, jóformán csak átködöltem. Na mindegy, kösz Bburago, ezt Ti fröccsöntöttétek ilyen "dumbára"...

Ha már előkerült a clear vörös akkor az ajtókban levő kis lámpácskát is imitáltam. Egy képen vettem észre, hogy van az ajtóban. Nagyon megtetszett és nem nehéz megcsinálni. Fúróval egy kis mélyedés, bele króm festék,majd a végén clear vörös.
Mint említettem, nem az USA változatot képzeltem magamnak. Tehát nem lesznek az oldalában a narancs és vörös lámpácskák. Hmmm, a '90-es évek elején tudtam meg, hogy ezek a fények kötelezőek az USA-ban. Gondolom annak idején Nicolae Ceauşescu elvtárs is, az USA-ba szánta Dacia-it. Emlékszem, Apám 1986-os 1310 TLX-n voltak ilyen fények. Hogy miért hiúsulhatott meg ez a korszak alkotó üzlet? Ez lett volna az igazi csapás a detroit-i autóiparnak, nem a japán olcsó és jó autó dömping... Na szóval USA verzió... Nem lesz benne a gyagyás amcsiknak való, automatikusan testrefeszülő biztonsági öv. Ez a Ferrari európai lesz! Viszont az ilyeneken többnyire sárga indexet láttam. Persze, láttam fehéret is, de ez jobban tetszik! Ez az enyém! Ilyen lesz és kész! Vita nincs! Lehet vitázni, de fölösleges...

Na akkor az oldal villogókat is imitáljuk.
Az ismert recept alapján. Króm festék a mélyedésbe.Száradás után egy csepp cler-narancs.
















Tudom, hogy az én modellem nem a "király" kategória, de gondoltam annyit megérdemel, hogy tisztességes kárpitozást kapjon a csomagtartó és az utastér is.
Remélem sikerült a célom elérni és hasonlít valamelyest az eredetire.









A padlószőnyeghez az ún. bársonyport használtam. A pilisvörösvári kreatív-hobby boltban nem is nézett rám furcsán a bolt tulajdonosa. Szerintem férfi még nem vett nála ilyet...
Kicsit macerás, legalább is az elején. De ha rá jön az ember a titkára, elég szép eredményt lehet elérni vele.
Én úgy vettem észre, a lényeg az, hogy mindig kis felületet lakkozzak le, amibe aztán beleszórom a bársonyport, vagyis "flock"-olom a felületet.









Nem mondom, hogy elsőre profi lett, de szerintem pofásabb, mint az exAleman srác padlószőnyegezése. Persze az is szép!
Talán nem szerénytelenség tőlem, de van egy Elite 612 Sessanta-m. Abban van ilyen kárpitozás. Na ez majdnem olyan!
Az ajtók alja is kapott a flockolásból. Eredeti képeken úgy láttam, hogy ezen a részen nem bőr kárpit van.




Ha már csomagtartó, akkor a benne levő táska is a kárpit színét kapta. Na és a tűzoltópalack és a szerszámok is kaptak egy kis feljavítást.
Hmm, azért ez elgondolkoztató. Alapból jár a Ferrari-ba egy tűzoltópalack!? Ilyen gyúlékony ez a jármű? Csavarhúzó készlet, kombináltfogó (mondjuk 1:18 méretben sem kicsi!) és a számomra ismeretlen célú, nyeles "O" betű. Én 2001-ben a Citroen Xsara-ba nem kaptam sem tűzoltó készüléket, de még egy rohadt csavarhúzót sem... Igaz kigyulladni még egyszer sem akart... Jó, csavarhúzót már kellet használni, kombi-fogót is. Nyeles "O" betűt azt nem...





Az utasteknő festésnél a hátsó rész is kapott egy kis színezéket, a hagyományos Bburago szürkére.
Ez alá kerül majd a szintén át pingált "motore".







Ha már baszkódtam (bocs) az ajtók "kétszínűségével" egyúttal letudtam a műszerfal egységet is. A műszerek még hátra vannak. Itt még lesz egy kis plexi reszelgetés...


Egy kis "bőrözés", ugye a matt beige színnel. Itt-ott egy kis félfényes fekete-piros-króm kombináció.
Csak szólok! Nagyon törékenyek a Bburago műanyagai! Egyszer ejtettem le ezt az ülés-egységet, már törött is a két háttámla és egy fejtámla.
Na most vagy alapból szar a műanyag, vagy megöregedett (UV-t kapott? Nem tudom). Azért ezek a Bburago 348-asok már több mint 10 évesek, vagy talán már 20 is lehet?











Mint említettem, a füst érzékelőből kitermelt rácsból maradt annyi, hogy máshova is kerüljön.
Talán látszik, hogy a már korábban jó osztásúra vágott-csiszolt hátsó gépház rács alá is került egy kis "lomb- vagy madárfogó" háló.
Lehet, hogy így nem nagyon látszik. Rá kell kattintani a képre! Hátha nagyobban jobban látszik. Az eredetiről készült képeken látszik, hogy van ilyen "tésztaszűrő"  a rács alatt.
Ebből a perspektívából talán jobban észre vehető.
Nekem tetszik.
Már gyűjtik a kollégák a rossz füstérzékelőket nekem!
Fogalmam sincs mi szükség van erre a rácsra az érzékelő fejben, de nekem már többször jól jöttek. Itt ugye szép rács utánzat. Egy másik fajtának a szitája műanyagból van. Ez nekem tökéletesen bevált, amikor a halaimnak a fagyasztott szúnyog lárvát mosom ki. Hasznos kis dolog ez a füst érzékelő! Életében is, holtában is!
Na, talán nem egyértelmű, de ez lesz a biztonságiöv.
Feleségem egyik nap, miután hazaértünk, bűnbánó arccal vett elő egy kis csomagot: "-Szívem, ma be mentem a C&A-ba. Vettem egy blúzt magamnak. Nem baj?" Mit lehet ilyenkor mondani? "-Vedd csak fel! Jó! Nagyon jól néz ki rajtad! Csinos! Persze csak azért mert Te is benne vagy! Te, mi ez a kis szalag benne? Kell ez bele?" "-Áhhh, dehogy, ez csak azért kell, hogy le ne csússzon a vállfáról a boltban." "-Aha, na akkor vágjuk csak ki gyorsan! NE DOBD KI!!! Kell nekem!" "-Ez a kis szar?! Minek? Na jól van tessék!"

Na szóval így lesz biztonságiöv az én Ferrarimba!
J

Nincsenek megjegyzések: