2011. május 20., péntek

Ferrari 348 Spider átépítés_11.rész_A festés

Pár napig hanyagoltam a Ferrari festését. Egyrészt szerettem volna, ha az alapozó rendesen "megköt", megszárad.
Más részt még néhány festéket is be kellett szerezni. Persze mielőtt végleg eldőlt, hogy milyen szín össze állítású is legyen a "végeredmény".
Először, természetesen a vörös, azaz Ferrari dialektusban, a Rosso Corsa szín ötlött az eszembe.
Magam is, ha a Ferrari szót hallom, automatikusan ez a szín jut az eszembe. Szerintem minden Ferrari rajongó így lehet vele...














Csak! Mint már említettem egy ilyen színű változatot már "elkövettem", sőt birtoklom is.
Persze készült ebből fekete, sárga is 1-1 darab és 2 darab vörös. De ezt is említettem, ezeket nem én festettem, csak a karosszéria munkát és a végszerelést, pepecselést csináltam én. A feketét, sárgát alapból elvetettem. Mind két színt nagyon nehéz festeni szerintem. A fekete, eddigi tapasztalataim szerint nem lesz olyan csillogó, mint a valóságban. A sárga szín nem akar annyira "takarni", más részt én magam nem kedvelem a sárga színű autókat. Bár a gyűjteményemben van egy 250 GT Testarossa (1957). De ez más "tészta"...
A fekete színt most már azt mondom, hogy lehet szépen festeni. A festék boltban ahol végül a kasztnira megvettem a festéket, elárulták, hogy lakkozni kell. Na mindegy. Most első körben a fekete szín kiesett a szórásból.


A másik indok, hogy a Rosso Corsa-t elvetettem, az az, hogy a Ferrari gyűjteményem nagyobb része vörös. Ha ránézek a tároló vitrinre, kiég a szemem a sok vöröstől. Van ugyan a képeken egy-két eltérő szín. Itt például a 250 GTO (1962), ezt én festettem át, egy fénykép alapján.
Vagy ugye itt a bordó 250 GT California. Ez üde szín folt. Ebből a változatból azért egyszer szeretném az Elite, "Vinaccia" színű modelljét beszerezni.




Itt is üde színfolt a kék 456 GT és a 612 Sessanta bordeux-antrazit változata.
Nincs a képeken a két 250 GT Testarossa (1957)és a P3-as nyitott és zárt Le Mans-i változata.
Ja meg a vannak még a vörös Lamborghini-k is...
Szóval sok már a vörös!






 Gondolatilag felmerült e fehér szín is:


Szép, szép, de nem! Valahogy ez sem az igazi! Legalább is nekem. Bár vörös bőr belsővel ez sem nézhet ki szarul...
De szerintem a fehér szín is macerás.















 Ahogy kerestem a színeket, ezt az oldalt találtam: http://www.iagmotors.com/ferrari.htm
Na itt van két nekem való szín:


Ez az úgy nevezett Azzuro Hyperion Blu Metalic, vagyis az 517C. Nem is rossz! Tetszik! Ja a Blu nem elírás! Az olasz elnevezése ez.
Egyszer már kísérleteztem egy hasonló színnel. A 250 GTO (1962) egy verseny változatán. Sokat szenvedtem vele. Persze, akkor még nem tudtam, hogy lakkozni kell. Azaz tudtam, csak a lakkozás nem akart sikerülni sehogy...












Úgy gondoltam ez lesz az igazi. Szép, nagyon tetszik ez a szín! A feleségem is rábólintott, szóval kész a döntés. Ez lesz! Ráadásul ezzel a beige (bézs) kárpitozással.
Másnap futás az újpesti autófesték boltba. Ajánlom mindenkinek ezt a boltot. Én már többször vásároltam náluk. Nagyon segítőkészek, sok tanácsot adtak. Talán ennyi reklámot megengedhetek a saját blogomon. A neten Procolor néven kell keresni őket. Amúgy Újpesten az Árpád út 154.-ben találhatóak.






Szóval jött egy eladó srác és miután elővezettem a kérésem és az mp4-esemre letöltött képet mutogattam neki, hogy: "-Apukám ilyen szín kell nekem!" Előkapott egy szín katalógust:


Na itt jött a kavarás. A honlap ahonnan az autót kinéztem,  Blue Sera Metallic néven szerepel. Ez a katalógus 1984-1995 közötti színeket ábrázolja.
Nos, ezek közt nincs Blue Sera! Ahogy nézegettük, legjobban az 516C változat Blu Scuro Mica Metal változat hasonlított a legjobban. Balról 3. sor, legalsó szín minta. Esküszöm a valóságban jobban hasonlít a Sera-ra... Legalább is a katalógus színe. Na szóval ki is kevertettem ezt az 516C-t, vettem hozzá színtelen lakkot is és futás haza festeni!
Ja, és vettem egy flakon, Montana Black beige, matt festéket is a kárpitozáshoz.




Nem elég, hogy bénáskodtam a festéssel, nem egy helyen vissza kellett csiszolni és újra fényezni, jött a másik meglepetés!
Ez a szín nem a Blu Sera árnyalat. Nagyon nem! Sötétebb, enyhén lilás árnyalatú. Viszont, már elnézést a kifejezésért, de K..VA SZÉP!!!
Úgy hogy Sera vagy nem Sera, marad ez a szín!
És a beige is jól lett kiválasztva. Na jó, OK. Másodszorra! Vettem egy flakon sárgásabb színűt is. Hát ez nem volt annyira jó. De a második választás, a beige, az jó lett!
Szép lassan elkészülök vele. Most fog kezdődni a pepecselés és a vég szerelés.
Ja még valami.
Imádom a zöld színű autókat. A sajátom is zöld. Megmondom őszintén nem sok zöld Ferrarit láttam. Eszembe nem jutott, hogy zöld színűt keressek. A jó franc sem tudta, hogy a katalógusban a Verde, az zöld színt jelent. Nem is igazán figyeltem fel magára a színre sem. Nos miután sok küszködés árán lefestettem kékre a Ferrarimat, amit hangsúlyozom, hogy gyönyörű színű lett, nézegettem a netet. Kellett ez nekem?
Ezt találtam:

Most mit mondjak? Majd nem agy vérzést kaptam...

Nincsenek megjegyzések: