2011. június 4., szombat

Ferrari 348 Spider átépítés_14.rész_Összegzés

Hát lehet, hogy közhelyes, de szerintem beszúrhatom ide Madách Imre, Ember Tragédiája című művéből a következő idézetet:
"Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép forog, az alkotó pihen.
 Évmilliókig eljár tengelyén, Mig egy kerékfogát ujítni kell."


Igen, elkészültem! Nem, nem érzem tragédiának az elkészítését. Megpróbáltam néhány képet csinálni a modellről.
1. Kérem mindenki elnézését. Nem vagyok profi fotós, a felszerelésem sem kifejezetten a műtermi tárgy fotózáshoz optimalizált.
2. A modellnek vannak hibái. Ez tagadhatatlan. A magam vígasztalására mondom, a festésben ejtettem hibákat. De mint említettem már, ez a technológiai folyamat nem az erősségem.
3. Még mindig van csiszolni való a kocsin. A képeken még nincs beragasztva a sebváltó kar (ezt azóta pótoltam), nem készítettem még el a napellenzőket. Erre még várni kell. Mostanában nem veszünk olyan tejterméket (tejföl, kefír, joghurt) ami egyenes falú dobozba lenne csomagolva. Csak kerek dobozosat. Esküszöm, hamarosan én megyek boltba (termék megjelenítés következik!) és veszek Danon kefírt. Az a megfelelő dobozba van csomagolva.
Nem szereltem még be a biztonságiöveket. Annak ellenére, hogy feleségem jelentősen hozzájárult ennek az alkatrésznek a beszerzéséhez! Lásd 12. részt. Az övek csatjaival is gondban vagyok. Nem akarok fotomaratott kittet venni, szóval még gondolkodom, hogyan fogom szépen kialakítani. Annyira nem tartom ezt gondnak. Az autóval nem közlekedünk a forgalomban...
És igen! Nincsen felmatricázva. Valahogy nincs mostanában időm utána járni. Találtam, kapható itthon, csak nincs időm a város túlfelére kirándulni érte. A postázást kihagynám. Valamikor elkezdtem részletezni a költségeket. Nem folytatom. Legyen elég, hogy amennyi pénzt ráfordítottam (donor beszerzés, anyagok és alkatrészek), abból majd nem kijönne egy jobb Elite, vagy Kyosho modell. Félve írom le, hátha  a feleségem is olvassa a blogot, több mint 15.000 Ft-ot költöttem rá. Munkaidőt nem is számoltam. Természetesen, ahogy a vadászrepülőgépek gyártásánál is szokott lenni, a prototípus a legdrágább. Na ja! Mivel ahogy már említettem vannak hibái (amiből viszont tanultam!), ezt a proto-t szintén a vadászrepülőgépek mintájára, "technikai demonstrátornak" titulálnám. Magyarán, bemutattam rajta, hogy nem megoldhatatlan feladat az átalakítás. Próbáltam a blogban a lehető legtöbb segítséget adni azoknak, akik saját maguk is bevállalnák a munkát. Jó pár éve csináltam már ilyet 4-5 darabot. Akkor abba hagytam, mert nem volt itthon kereslet rá. Akkoriban  (1995-96) egy Bburago kb. 2800-3500 Ft körül volt. Egyszer próbáltam értékesíteni, ha jól emlékszem 7-8000 Ft-ért. Simán kiröhögtek. Ausztriában a kereskedő darabonként 1000-1200 Ös-t fizetett. Ebből finanszíroztam akkori második hobby-mat, az RC repülőmodellezést. Aztán valahogy abba maradt a Ferrari átalakítás. Most azt mondom, nem zárkózom el attól, hogy csináljak még ilyeneket. De biztos, hogy nem ez lesz a megélhetési forrásom! Csak addig csinálok ilyet, amíg élvezem vele a munkát.
Egyet mindenképpen akarok magamnak. Egy zöldet! Tobacco kárpitozással! Íme vágyam képben leképezve:

Még néhány tapasztalatom: Sajnos ezeket a 348-as Bburagokat egyre nehezebb beszerezni! Lehet, hogy én is hozzájárultam, de a Vaterán elég komoly versengés megy ezekért. Ahogy észre vettem, aki el akarja adni, az biztos lehet a sikerében.
A modell nem "mai gyerek"! A műanyag alkatrészei hihetetlenül ridegek, könnyen törnek repednek! Fogalmam sincs miért. Vagy alapból az anyag rossz, de az sem lehetetlen, hogy az én példányom sokat állhatott napsütéses helyen (vitrin, polc) és az UV sugárzás "öregítette" meg az anyagot.



Akik jobban benne vannak az 1:18-as Ferrarik gyűjtésében, biztos ismerik "Labdacs" nevét. Ő a blogjában, sok új infóval örvendezteti meg a gyűjtő társadalmat. Ez a sztori is itt kezdődött. 2010 év végén említette blogjában: 2011-es Elite újdonságok az Elite-féle 348-ast.
Megmondom őszintén, nagyon várom az Elite féle 348 TB-t. Na és persze azt is, hogy csinálnak-e Spidert?
Nem szaporítom tovább a szót. Jöjjenek a képek. Szólok mégegyszer, nem vagyok profi fotós. Ja és most megyek és iszom egy üveg Heineken-t. Mert Loreal, azaz MERT MEG ÉRDEMLEM! :-) Óhhh, bocs! Nem szóltam, TERMÉK MEGJELENÍTÉS!














Vörös és Kék!
Hajrá VASAS!
Van még ilyen csapat?


 Két gyönyörű segg!
:-)
Na itt van amiről beszéltem. Más fények. Nem vagyok egy profi fotós.








Ez már itt nem a 348 Spider, az elsőre is látszik. Hja kérem, ha az ember rákap valaminek az ízére, nincs megállás!
Van egy 456 GT-m vörös színben. Már gyárilag a jelzett festék hibával vettem. A coupe meg ugye először metál kék színben jelent meg. Ergo, egy Stramann Ferrari 456 Convertible átépítésnek ideális alanya lesz ez a példány!
Tervek már meg vannak. Mint a képen is látszik 3-4 vágás, nyissz-nyassz és kész is vagyunk!
Ha készen leszek vele, gondolom, egy rövidebb beszámolót majd ez is megér...







Majd szeretném, ha valahogy erre hasonlítana.
Ebból, ha jól tudom két darab készült, a californiai Stramann cégnél. Egy "rosso corsa" és egy "blu sera" színű. A kéket én a brune-i szultán garázsában láttam (mármint fényképen!), a vörös állítólag Mike Tyson-nak készült. Mivel egyik "tagot" sem kedvelem különösebben, nem szeretném, ha azzal vádolnának, hogy bármelyikük rajongója lennék. Ezért az ÉN példányom valószínűleg más, 456 GT színben fog pompázni. Mint említettem, szeretem a zöld színű autókat, gondolom kitalálható milyen színűt szeretnék...

Nincsenek megjegyzések: